Serviceplan inwestuje w Group One

Group One wchodzi z początkiem grudnia 2016 r. w strategiczne partnerstwo z Serviceplan Group, graczem nr 1 na europejskim rynku niezależnych podmiotów agencyjnych. Serviceplan to istniejąca od lat 70., i wciąż zarządzana przez rodzinę właścicieli, grupa założona w Niemczech, działa dziś w ponad 35 filiach na całym świecie, zatrudnia ponad 3400 ludzi, generuje przychody ze sprzedaży na poziomie 2,1 mld euro i dochód przekraczający 340 mln euro rocznie. Serviceplan, nabywając 25% udziałów w Group One, stanie się mniejszościowym partnerem kapitałowym, pozostawiając polskiemu zarządowi pełną decyzyjność biznesową. Obydwa podmioty, obok fundamentu w postaci niezależnego właścicielskiego zarządzania, połączył model biznesowy gromadzący „pod jednym dachem” wszystkie dziedziny komunikacji, z silnym naciskiem na część mediową i digital. Dla Serviceplan współpraca oznacza możliwość zbudowania jakościowej obecności na polskim rynku oraz w regionie, a dla Group One – realizację strategii międzynarodowego rozwoju.

Serviceplan Group – największa niemiecka grupa komunikacyjna, niezależny gracz nr 1 w Europie.

Serviceplan Group to największa niezależna europejska grupa agencji zarządzana przez rodzinę założycielską oraz wspólników. Firma Serviceplan założona została w 1970 roku. w Niemczech jako tradycyjna agencja reklamowa. Szybko zaczęła wdrażać w życie koncepcję „House of Communication”, łącząc dziś w ramach jednej struktury organizacyjnej wszystkie filary komunikacji marketingowej: Serviceplan (kreacja), Mediaplus (media), Plan.Net (digital), Facit (badania), Solutions (transkreacja) itd. W 2006 roku firma postawiła na strategię rozwoju międzynarodowego – dziś działa w ponad 35 filiach na całym świecie, zatrudnia ponad 3400 ludzi, generuje przychody ze sprzedaży na poziomie 2,1 mld euro i dochód przekraczający 340 mln euro rocznie.

Group One – kolejne wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów

To dla nas moment przełomowy. W 2016 roku osiągniemy 270 mln złotych przychodu ze sprzedaży odnotowując tym samym wzrost o 35% względem 2015. Tylko w tym roku powołaliśmy Value Media Hungary, SalesTube
i ReveScore.  Nasza grupa jest dziś trzy razy większa niż w 2013, kiedy zakładaliśmy Group One. To dowodzi jak bardzo klienci potrzebują zintegrowanych usług pod jednym dachem. Jesteśmy dumni z dotychczasowych sukcesów, jednak musimy reagować na to, jak zmienia się rynek i czego oczekują klienci. Coraz częściej potrzebne nam są kompetencje na rynkach innych niż Polska. Polskie marki promujące się w wielu krajach potrzebują agencji, która pomoże im rozwijać globalny biznes”
– mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One –  ”Szukaliśmy międzynarodowego partnera, który wniesie do Group One wartość dodaną, ale też zgodzi się na pozostanie udziałowcem mniejszościowym. Wiedzieliśmy, że nie interesuje nas żaden z sieciowych holdingów. To rzeka, z której wyszliśmy i do której nie chcemy wracać. Słynne „targety”, „freezy”, ograniczenia, wskazania z kim mamy pracować i jakich narzędzi używać, nie wchodziły w grę. Długo szukaliśmy rozwiązania, które dawałoby nam korzyści wynikające z bycia w sieci, a jednocześnie nie naruszałoby tego, co jest naszą największą siłą: niezależności i wolności działania. Serviceplan, który od ponad 40 lat z sukcesem zarządzana jest przez rodzinę właścicieli, a jednocześnie zbudowała pozycję niezależnego gracza nr 1 w skali co najmniej europejskiej i jest dziś jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się firm reklamowych na świecie, to dla nas naturalny wybór”.
Serviceplan jest dziś największą grupą reklamową w Niemczech. Pracuje dla wielu najważniejszych niemieckich i globalnych marek. Od 2006 roku realizujemy strategię rozwoju międzynarodowego – chcemy być pierwszą światową grupą reklamową z korzeniami w Niemczech. Mamy dziś biura w ponad 35 krajach  - w Rosji, Chinach, Dubaju, Korei, a także w większości krajów europejskich. Polska była brakującym ogniwem i kluczem do rozwoju struktury w całym regionie z uwagi na wielkość i dojrzałość rynku, zależało nam na partnerstwie z silnym, już istniejącym podmiotem lokalnym, który będzie w stanie działać także w innych państwach. Faktem jest, że z założenia rozbudowując naszą ofertę międzynarodową, dążymy do zakupu pakietu kontrolnego w partnerskich spółkach. W Polsce zrobiliśmy wyjątek. Group One nie było zainteresowane takim scenariuszem, a my to zaakceptowaliśmy” – mówi Florian Haller, CEO Serviceplan Group.

Więcej o naszej współpracy na grouponemaplan.pl

Zobacz wszystkie